vineri, 21 octombrie 2011

Don't smoke!

Acum sa nu credeti ca am devenit mai catolica decat Papa si va sfatuiesc sa nu fumati. De cand mi-am schimbat serviciul, am inceput sa fumez si fumez cam mult. Ma cam ingrijoreaza situatia asta, dar doar eu pot sa o rezolv.
 De ce fumez? Pai am nevoie de pauza, ies cu grupul, sa socializez (unii au facut deja obsesie pentru acest cuvant), de stress, etc...as putea gasi zeci de scuze.
Uneori ma intreb de ce nu ma las de fumat. Ce m-ar determina sa renunt complet?
Am vazut poze cu plamani afectati de fumat, am vazut si anunturile de pe  pachetele de tigari, bunicul meu a murit de cancer la plamani...deci multe motive care m-ar determina sa ma opresc.  Insa tot aman momentul.
DA, stiu efectele:
»Fumatul imbatraneste sau accelereaza imbatranirea pentru ca fumatul activeaza genele responsabile cu producerea unor enzime din piele care distrug colagenul, care este principala proteina a pielii si astfel pielea fumatorilor isi pierde din elasticitate, se contracta si ridurile apar mai repede.
»Fumatul reduce cantitatea de vitamina C din organism cu aproximativ 25% – 30%;
»Fumatul distruge intestinele, creste nivelul colesterolului, afecteaza dintii si gingiile, favorizeaza instalarea cataractei si poate dubla sansele de dementa;
»Fumatul slabeste sistemul imunitar, creste riscul de pneumonie si tbc, slabeste oasele prin demineralizare, scade toleranta la efort, creste riscul de diabet si dubleaza infertilitatea la femei;
»Fumatul produce pagube financiare, creste riscul instalarii starilor de depresie si anxietate, cauzeaza boli coronariene, cauzeaza oboseala si dureri de cap;
»Fumatul nu este un viciu, ceea ce te face sa fumezi este dependenta de nicotina, ceea ce este deja o boala;
»In tutun se gasesc peste 6000 de substante chimice;
»Nicotina ajunge la creier in 10 secunde dupa ce ai tras un fum de tigara si se gaseste in aproape toate organele corpului unui fumator;
»Tigara contine arsenic, plumb, cianura de hidrogren, oxid de azot, monoxid de carbon si inca 43 de agenti cancerigeni;

Acum un an Cristina, o prietena, imi zicea ca daca as vedea ce efecte are fumatul asupra tenului m-as opri cu siguranta. Atasez un link, despre acest subiect. E ceva mai complex, e despre efectele combinate ale tutunului, ale  alcolului si al dulciurilor.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu