duminică, 2 octombrie 2011

Cat ma costa?

In plina criza la noi se construieste/se va construi catedrala nemuririi neamului. Acum ma cam indoiesc ca Dumnezeu are nevoie de niste casute ca dovada a orice din partea noastra. Cred si eu ca poate vedea cine suntem, ce facem si ce vrem sa devenim. Dar noi construim casute!! Dar asta-i viata: unii privesc catre stele si viitor, altii vor sa se intoarca in evul mediu.
Cum merg lucrurile la noi?Pai intr-o anumite minte omeneasca care vrea sa faca niste banuti sau poate are niste idei de prea marire se naste o idee...sa facem o catedrala. Ideea asta o si imbraca intr-o 'invelitoare lucioasa"...bla bla...sa ne aratam iubirea fata de Dumnezeu, parca. Va fi mai mare ca si Casa poporului (Ceausescu a fost un dictator, dar eu cu ideea sunt un inovator).
Care e problema mea?!! Da, vreau sa stiu cat ma va costa? Eu nu am cerut catedrala asta, cica o plateste biserica, dar eu nu cred ca nu se va ajunge sa platesc si eu. Preotilor li se platesc salarii din banii cu care noi cotizam la stat. Deci implicit voi plati si eu.
Costul catedralei este estimat la 200 de milioane de euro(desi cica ar fi 600 de milioane), pe care Patriarhia intenţionează să îi obţină din împrumuturi, donaţii de la credincioşi şi subvenţii de la stat, precum şi prin investirea unor resurse proprii. Ok, deci subventii de la stat, in conditiile in care numai anul asta s-au inchis nu stiu cate spitale. Si nu se stie clar costul.
Pe la noi prin Romania nu s-a comentat prea mult pe tema asta, ca noi oricum n-am fost in criza, iar cand ne-am dat sema ca totusi am fi cica to bine ne e.
Insa dragutii de germani au luat la bani marunti ideea asta si au criticat-o bine. Pai cred si eu. In momentul in care conduci Europa tre sa fii atent la toti "micutii" astia cu "idei inovatoare" care in plina criza arunca banii. Mai mult ca sigur cand ajung in rahat rau, faliment de tara, vor veni sa ceara ajutor la mama Europa. Ceea ce le- a atras atentia a fost ca statul roman sustinea aceasta idee in timp ce anunta cu trambite inchiderea catorva spitale, reducerile de salarii erau deja prezente de vreo juma de an.
Acum sa nu credeti ca astia cu casuta lor stau cu mainile in san. Ieri am vazut pe Trinitas TV interviuri luate oamenilor referitoare la construirea catedralei. Credeti ca am vazut pe unul care sa zica nu? Nope!
Dar nu ma mira, ca cine are televiziune zice doar ce vrea el!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu