marți, 7 septembrie 2010

Taxa pe orice...

Azi am aflat ca noul ministru al agriculturii vrea sa puna taxa pe pamantul nelucrat. Adica daca nu lucrezi pamantul... hop... o taxa de 60 de euro pe hectar. Nu ma mira...dupa cum stiti au aparut multe taxe ca sa acopere incompetenta celor care ne conduc.
Nu stiu dar mie imi e neclar scopul acestei taxe. Ma gandesc la bunicii mei...sunt batrani...si la un moment dat nu vor putea sa isi mai lucreze pamantul. In plus pensia lor nu ar acoperi asa zisele taxe. Ce se va intampla? Oare se va ajunge sa fie bagati in puscarii...ca nu stiu care babuta...pentru ce nu isi vor permite sa lucreze pamantul? Cel putin pe vremea comunistilor, cei care au luat pamantul din proprietatea privata se "gandeau" la "binele obstesc".( bla..bla..bla)
Stiu ca e foarte greu sa il convingi pe taranul roman sa isi dea pamntul la asociatii sau sa cultive ceva mai profitabil pe el.
In vacanta am vazut ca cei din Croatia plantau pe orice metru de pamant. La un moment data ne-au povestit cum au facut terase, au carat pamant si au plantat acolo legume, etc. Din cate ziceau, la ei e si o lege care obliga vanzatorii sa cumpere cu preponderenta doar legume produse local.
La noi nu e asa...altfel nu am manca atatea legume si fructe aduse din afara. Oare omul care produce fructe si legume unde ar putea sa si le vanda?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu