joi, 28 iulie 2011

Cersitul...moda veche

Rasfoiam ziarele si inca un articol cu Moni apare in ziare. Tara arde si baba se piaptana! Dar sunt sigura ca cei din presa vor zice ca asta cere publicul. Cata ipocrizie! Oricum nu m-as fi asteptat sa zica ca scrie orice mizerie pentru un leut in plus.
Sa revin. Articolul prezenta o poza. Mi-a atras atentia un copil cu fata de cersetor (nu stiu daca era sau nu). Vad si pe la tv cum apare cineva care arata ca are bani, hop si cersetorul.
Nu cred ca e zi in care cineva sa nu iti cerseasca un ban.
Aseara eram in autobuz cu niste prieteni pe linia lui 226, pe la Academia militara. Auzim "da-mi si mie un ban ca mi-e foame". Nu ne-am uitat.Ok...inca un cersetor ne-am zis. Tonul omului devine din ce in ce mai suparat. Cu siguranta nu i-a dat nimeni nici un ban...obositi dupa o zi de munca...numai de unul care sta degeaba si cerseste nu mai ai chef. Individul suparat se tranteste pe un scaun si mormaie" Sa-mi bag p.... Pe linia asta nu fac nici un ban. Nu da frate nimeni!"  Coboram din autobuz razand. Hm...cat tupeu pe noi!

 Oamenii cu fata de milogi si cei excesiv de zambitori si binevoitori sunt suspecti din start. Parca ii si privesti cum isi aranjeaza fata, in drum spre tine, si apoi cere ceva.(ajutor, bani, informatie, etc)

Intr-o seara, grabindu-ma sa ma duc acasa ma urc in autobuz. (vedeti ce imi place transportul in comun, nu?:) Sunt fana!) La urmatoarea statie, analizam oamenii care coborau si urcau. (acum sa nu credeti ca as fi singura. Un coleg de al meu ii analiza pe cei de la cantina ca sa vada cum sunt organizati si cat de repede se adaptau la situatii noi.)
       Vad un tip curatel, vine spre autobuz hotarat si zambind, isi pune normal sapca pe cap. Era pusa smechereste. Se urca in autobuz, isi ia fata de om trist, incepe sa se legene ca un handicapat si canta: "Mame dragi din lumea asta ...sa nu va parasiti copiii..." Nu imi amintesc versurile exact, dar cred ca pot sa fredonez melodia...mi-a ramas intiparita.
Tin sa precizez ca era ora 22.40. Asta ca sa apreciati faptul ca omul ala "munceste" toata ziua. Mi-a atras atentia fata lui...hotararea cu care s-a urcat in autobuz si teatrul jucat.

Concluzia? Nici una. Un psiholog ar spune mai multe!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu