miercuri, 9 mai 2012

Superstitii

Poate pentru ca nu s-a stiut cum sa se explice un fenomen, atunci i s-au atribuit diverse semnificatii. Mi-e destul de greu sa explic cum au aparut superstitiile.  Cu totii cred ca am auzit de pisica neagra, numarul 666, numarul 13, sa nu versi sare ca inseamna cearta, cantecul bufnitei anunta moartea cuiva, etc. Credem ca suntem destul de educati sa stim ca sunt doar superstitii si ca nu ne afecteaza in nici un fel viata.                                                       
 Hm...totusi, nu e in totalitate adevarat. Am ras cu lacrimi acum ceva timp cand o ruda mi-a povestit cum nu a mai cumparat niste fructe doar pentru ca ele cantareau 666 grame. Cand si-a dat seama pur si simplu a dus speriata fructele la loc de unde le cantarise si a refuzat sa mai cumpere. Dupa ce le-a lasat si-a dat seama ca a avut o reactie exagerata si ca ii erau necesare. Insa "numarul satanei" a speriat-o prea tare, chiar daca logica ii spunea altceva.Teama inoculata de aceasta superstitie a fost mai puternica. Si totusi, imi zic ca a crede in superstitii depinde de educatia fiecarui om in parte. Sunt oameni mai creduli si altii mai realisti. Nu e un fenomen de masa. Hm...si iar ma insel. Zburand cu un avion am observat ca nu exista randul 13. Intre 12 si 14 nu mai era nimic. Ca sa ajungi la o asemenea decizie, de a elimina randul 13 dintr-un avion, imi imaginez ca trebuie sa fi existat o explicatie.
Fara cuvinte...

Un comentariu:

  1. Dar poate si 17 e un numar cu ghinion :)
    http://www.airlinereporter.com/2009/11/row-13-some-airlines-have-it-some-dont/

    RăspundețiȘtergere