vineri, 14 februarie 2014

Studiul China

salata de legume cu ciuperci marinate
Studiul China este o carte de care am auzit cam acum un an si ceva, insa nu ma tenta sa o citesc. Auzisem ca se recomanda renuntarea la mancarea de origine animala insa eram sceptica....foarte sceptica (daca exista grad de comparatie). Cu timpul corpul meu mi-a dat din ce in ce mai multe semne ca ceea ce mananc nu ii prieste. Bine pe langa aceasta as adauga si obsesia femeilor de a slabi...si inclusiv a mea in anumite momente. Ma cunoasteti deci puteti intelege. :)
Astfel am inceput sa citesc mai multe despre nutritie, chiar am fost si la un curs despre nutritie. Mi-era din ce in ce mai clar ca fac niste alegeri cam proaste...a-ti umple usa frigiderului cu niste cutii de lapte, a nu manca legume, a sari peste micul dejun nu e chiar sanatos. In plus o prietena imi tot spunea ca mananc numai prostii si ca ar trebui sa rezolv problema asta.
Povestind cu colega mea despre nutritie mi-a zis si ea de Studiul China si ca unii din prietenii ei care au citit-o au renuntat la carne. Ding ding... clopotelul a inceput sa imi sune....no daca atatia oameni iti spun de cartea asta si tot auzi de ea....poate ar fi si cazul sa o citesti...imi ziceam. 
Si uite asa "planetele s-au aliniat, am imprumutat cartea (o primisem chiar si in format PDF) si am inceput sa o citesc. Cred ca sunt vreo 500 de pagini. O saptamana de zile cat am citit-o abia asteptam sa se termine ziua de lucru sa ma duc acasa si sa mai citesc 100 de pagini. M-a captivat. Sunt multe idei care m-au pus pe ganduri si m-au facut sa imi schimb stilul de alimentatie...inca mai lucrez la acest capitol.
Pe scurt:
- hrana de origine animala duce la dezvoltarea tumorilor canceroase, bolilor de inima, bolilor cronice, etc.
- au constatat ca lipsa ei din alimentatie (chiar reducerea ei) poate duce la disparitia diverselor forme de cancer (o parte din studiu se concentreaza pe cancerul la ficat)
- laptele e foarte periculos...provoaca....cancerul de san si cel de prostata si 2 forme de diabet. Daca mamele nu ne alapteaza o viata intreaga inseamna ca natura ne spune sa nu mai mancam asa ceva. Daca laptele mamei contine nutrienti pentru copil si cel al vacii pentru vitel, de ce mancam lapte de vaca?!!!
- reclamele altereaza realitatea; de exemplu sunt alte fructe care contin mai multa vitamina c decat portocala...insa datorita reclamelor se considera ca portocala are cel mai mare continut de vitamina C

In final depinde de noi sa studiem si sa vedem ce e bun pentru noi si ce ni se potriveste. Nu exista reteta perfecta. Si daca decideti sa renuntati la carne si lactate ( mitul calciului)...pregatiti-va pishic pentru asta...o sa auziti de atatea ori ca nu e bine si nu e normal...chiar o sa pareti putin ciudati celorlalti...desi o sa va simtiti din ce in ce mai bine. Bafta!


Un comentariu:

  1. Am fost efectiv surprinsa de noua abordare in domeniul nutritiei. Sincer, bunicile mele au trait o viata la tara, au mancat atat carne cat si lactate (e drept, tineau posturile) dar la carne...ce pot spune. Porc la greu!! Si din cel conservat cate 6 luni in untura. Au trait...una 92 ani, cealalta 86. Paradoxal, ambele au muri efectiv "de batranete", fara sa aibe nici o afectiune serioasa pe parcursul vietii. Si eu sunt extrem de preocupata de nutritie, hrana sanatoasa, dar sincer, sa ajung sa inlatur complet laptele din alimentati sau carnea, nu cred ca as face-o vreodata. Din cate am citit, studiile de antropologie arata ca omul modern a evoluat la stadiul de biped o data ce a inecput sa vaneze. Adica atunci cand a inceput sa consume hrana animala, mai exact, proteina animala. E stiut faptul ca dezvoltarea neuronilor s-a realizat odata cu aportul de proteina umana.
    Cat despre afirmatia : "Daca mamele nu ne alapteaza o viata intreaga inseamna ca natura ne spune sa nu mai mancam asa ceva"...eu cred ca trebuie s-o trecem prin filtrul ratiunii. Organismul uman, cat si cel animal este controlat de hormoni. Ei sunt cei care declanseaza lactatia si o intretin pe perioada dezvoltarii noului nascut. Tot el, organismul uman, setat de sute de mii de ani, sub impulsul hormonilor, intrerupe dupa cateva luni (max 12-24 luni) lactatia. Este un lung sir logic al fenomenului uman, intrucat pe perioada lactatiei rerpoducerea speciei este ingreunata sau chiar imposibila uneori. Asa sunt hormonii, asa au functionat dintotdeauna pentru a asigura perpetuarea speciei (inteligenta naturala). Din perspectiva asta, afirmatia de mai sus este nesustenabila total, chiar ilogica.
    Eu am mancat dintotdeauna variat, fructele si legumele au fost mereu preferatele mele, imi hranesc copilul dupa acelasi tipar si-o oblig sa manace cat mai variat, atat lactate cat si fructe, carne, orice. Ca si mine, am reusit sa am un copil care nu refuza nici un fel de mancare, indiferent ca-i vorba de fructe, lactate sau mancare gatita. Ma bucur ca imi seamana, in felul acesta se va adapta mai usor in viata si nu va avea frustrari cand va merge in tabere cu colegii sau va socializa in diferite locuri. Respect alegerea fiecaruia, dar nu pot sa cred tot ce se publica.

    Raluk

    RăspundețiȘtergere