duminică, 26 februarie 2012

Ileana Vulpescu

E una din scriitoarele mele preferate. "Arta conversatiei" m-a facut sa o indragesc. In cartile ei regasesc parti din istoria noastra traite de personaje, tipare de oameni, povesti interesante, viata asa cum e ea. Are un final exact ca in vietile noatre . Nu unul fericit, ci unul in functie de alegerile facute.
De curand am terminat de citit o alta carte a ei: "De-amor, de-amar, de inima albastra". E despre oameni si cum au facut fata realitatii unui regim politic, despre vise, despre vointa, despre alegeri personale. Nu e o carte vesela, nu as spune ca e trista. La fel de bine ar putea fi povestea bunicii mele, numai ca de la bunica mea stiu doar prin ce a trecut, nu stiu gandurile, sentimentele, etc...Hm, dar oare de ce nu am intrebat-o?!!
"Ne straduim intotdeauna sa aflam care sunt mecanismele trecerii noastre prin viata.[...] Putem sa ne straduim mult si bine; ele raman, prozaic, neschimbate: foamea, dragostea, frica, invidia.[...] Cartea de fata infatiseaza, fara partinire, prin intermediul personajelor ei, mecanismele vietii nostre, neschimbate ca un mit."

Superba carte!Daca o citesti s-ar putea sa iti para rau cand o vei fi terminat ca te desparti de personaje.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu