duminică, 26 iunie 2011

Tot mai sus


Sambata dimineata, liniste si racoare. Dau drumul la Tv si ascult "Tot mai sus" - Guess Who feat DeMoga. Melodia e frumoasa, e liniste si versurile imi atrag atentia.
Frumos! Cred ca versurile astea vin din realitate, din modul unor parinti de a-si creste copiii. Unii nu stiu sa isi indrume copiii dar nici nu ii lasa sa isi indeplineasca visele. ("Nu e de tine. Vezi-ti de lungul nasului, etc").
Altii le impun sa faca ceea ce ei nu au facut sau ceva ce ei au facut dar nu au atins nivelul de performanta visat."O sa faca muzica!". Saracul copil, sper sa aiba macar putin talent caci viata lui va fi un calvar sa cante la un instrument cand lui ii place sa faca altceva. Va zic din proprie experienta. In liceu am avut ore de muzica, pian.... Solfegii? Mai mult de o nota nu identificam. Mie imi placea matematica. Nu va pot explica cat chin era sa invat o melodie la pian.
Ce mai fac unii parinti? Ah da, replica "Eu te-am facut , eu te omor " e deja celebra. Sper ca incet, incet vom evolua.
Pe de alta parte am vazut si parinti care stiu sa isi creasca copiii, care ii inteleg si le sunt prieteni. Din ce am observat majoritatea erau educati si informati. Acum sa nu intelegeti ca aveau toti facultate, studii, etc. Citeau, aveau bun simt si experienta de viata, aveau dorinta de a face lucrurile mai bine, etc. A crede ca a avea facultate si studii inseamna ca esti educat ...e o mare greseala.
Imi vine in minte un caz vazut de curand. Acum cateva zile la Busteni, un parinte cu copilul de 7 ani, urcau cu telecabina pe munte. Acesta ii explica copilului despre vegetatie si tot ce vedea in jur. I-a zis sa ceara in mod civilizat voie celor din cabina sa stea la geam. In acelasi timp un nene vorbea cat de tare putea despre Basescu si alte lucruri. Nu conta ca ii deranja pe cei din cabina, omul simtea nevoia sa se exprime. Cum am mai zis, drumul catre civilizatie, pentru unii e mai lung.
Trebuie sa zic si de replica mea favorita care o aud la diverse personaje "Tineretul din ziua de azi nu mai...". Pai scuza-ma, si pe tineretul de azi cine l-a crescut?!!! Daca acorzi ceva atentie persoanelor care emit asemenea vorbe, uneori vezi ca e vorba doar de pretentii ca in rest se comporta exact ca tineretul mult blamat.
Tot mai sus...o sa imi incurajez copilul sa isi urmeze visele...sper sa nu ajung sa i le impun pe ale mele ca fiind ale lui.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu