marți, 3 iulie 2012

la Cazane

la Herghelie, inainte de Strehaia
Manastirea Strehaia ( o poveste interesanta)

Acum cativa ani vazusem o poza, cea cu statuia lui Decebal pe Dunare. Mi se parea un peisaj frumos si imi doream sa ajung acolo. Timpul a trecut si am ajuns la Orsova. Asta in dupa ce ne-am oprit o herghelie, am vizitat manastirea Strehaia (deja am pus poze) si ne-am oprit la o inghetata, braga si citronada in Slatina.
:) Pana aici nimic nu m-a impresionat ca inghetata. Mi-a amintit de inghetata din copilarie servita la pahar. (asta era inainte de '89).
Sa revenim la Cazane...peisajul de pe Dunare este frumos si merita o plimbare cu vaporasul.
Cazanele Dunării și masivele Ciucarul Mare / Ciucarul Mic fac parte din Parcul Natural Portile de Fier. Aproape de golful Mraconia, se poate observa, săpat in stâncă, chipul lui decebal, statuia având dimensiunile 40 m - inălțime și 25 m - lățime
De ce Cazanele Dunarii? Inainte de a se fi construit acum trei decenii hidrocentrala Portile de Fier, debitul era foarte mare pe albia ingusta, si erau cataracte in zona carora apele pareau ca fierb, ca intr-un cazan. De aici se pare ca vine numele.
La Orsova, la imbarcare

pe Dunare

Statuia lui Decebal

manastirea Mraconia-Numele inseamna apa intunecata sau loc ascuns; actuala manastire a fost ridicata dupa Revolutie si arata exact ca originalul, care dateaza din secolul 16, insa a fost inghitit de ape la construirea hidrocentralei.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu