sâmbătă, 16 august 2014

Istanbul 1 - overview

moscheea Rustem Pasa - mica insa cocheta
Ce as putea spune despre Istanbul? E o alta lume...total diferit de ce am vizitat pana acum. Totul mi-a dat o senzatie de agitatie.  
Oamenii, locurile, obiceiurile, emisiunile tv, relatiile dintre oameni...totul e o combinatie de nou si istorie. E de inteles tinand cont ca nu au trecut nici macar 100 de ani de la reformele lui Attaturk.
Palatele vazute, prin bogatiile lor, sunt dovada puterii care a fost candva imperiul Otoman...fascinant.
Hotelul unde am stat era o afacere de familie.  La micile restaurante, la shaormerii, baietii de 14-16 ani munceau alaturi de adulti (tot ceva ca o afacere de familie). Erau un fel de mici soldati care executau ce spuneau adultii. Insa cu totii erau preocupati ca lumea sa fie multumita si sa mai vina sa ia masa acolo. La servire mi se par superiori celor de aici, cred ca nu degeaba se spune ca turcii au cele mai bune servicii.

Femeile erau cu batic pe cap, ceva gen "trenci" lung si adidasi in picioare. Unele mai tinere purtau pantofi sau chiar pantofi cu un pic de toc. Unele mai conservatoare erau  imbracate cu burka ( cred ca asa se numeste)...acoperite total. Ma gandesc oare cum rezista pe caldura?!
la Topkapi
                                                
pe strada, catre turnul Galata 
  Pe strada erau multi oameni care vindeau covrigi cu susan ( buni), porumb fiert ( nu e la fel de bun ca al nostru), pepene rosu, apa, castane coapte ( nu am incercat), fresh de portocale sau de rodii, legume. De asemenea, mai rar am intalnit, oameni care iti curatau pantofii...ca in filmele vechi.

vanzatori ambulanti de covrigi si cornuri...la intrare la Topkapi



la masa, in zona Taksim
in zona Taksim
Istanbulul prezinta multe atractii: palate, moschei, bazar, mancare si dulciuri, croaziera pe Bosfor, etc. O sa revin si cu alte poze si impresii.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu